onsdag den 6. juni 2007

Cash+ lille tour

Igår var egentlig også en ok dag ved bordene. Jeg spillede ca. 1000 hænder i cash game på NL25, her endte jeg lige omkring 40$ oppe, = 160bb/1000 = 16bb/100 og det er jeg meget tilfreds med.

Jeg havde igår en lidt spændende hånd, som jeg ærgrer mig lidt over, fordi jeg kunne have sparet et par $, og stadig fået max betaling hvis jeg havde ramt mit monsterdraw. Jeg raiser nemlig min 67s fra UTG, får 3 callere, jeg får det perfekte flop, nemlig OESD+FD sb leader 3$, her vælger jeg at raise til 12$, sb betaler som eneste, jeg misser turn, han better 10$ og her skubber jeg mine sidste ca. 22$ på bordet, så han skal calle 10$ ekstra, (effektive stacks er 35$) Jeg har tænkt meget over denne hånd, og kommet frem til det er smartere af mig bare at calle turn, grundene er

- han er committet nu, og skal calle mit skub
- hvis jeg bare caller turn, så sparer jeg 12$ hvis jeg nu misser river, og rammer jeg river så er han comitted til at calle da han får odds 1:7 ca.
+ min FE slet ikke er til stede som hånden er spillet.

Jeg er også meget i tvivl om mit flopspil, hvad mener i ?

Som i nok kan regne ud, missede jeg river i denne dejlige 70$ pot. Og jeg kunne have sparet 12$

Hvad mener i om denne hånd? Jeg vil blive glad, hvis nogle vil komme med noget konstruktiv kritik, da jeg er meget i tvivl om mine tanker, samt sådan som jeg spiller den.

Jeg valgte igår også at spille en 5$ turbo turnering med 345 deltagere fra start og en prizepool på 1725$, jeg kom meget godt fra start, men som i nok kan regne ud blev det hurtigt en lotto turnering, da blinds blev meget store i forhold til stacks, endte jeg med at skubbe 910 off, bb callede desværre men jeg blev meget glad da han vendte 810 off, desværre ramte han sin 8er på floppet, men hans call er helt fint da han fik gode odds og havde en stor stack så det hele endte med en top 70 placering, mener jeg det blev, kunne osse godt være en top 80 placering, lagde ikke mærke til den præcise placering, da den var uden betydning.

Mvh.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Jeg raiser nemlig min 67s fra UTG."

Det synes jeg ikke lyder så godt.

På flop kunne du ligeså godt have kaldt - måske kunne du have fået flere til at lægge penge i puljen (= større sandsynlighed for at nogen vil kalde et stort bet), hvis du alligevel skulle ramme på turn eller river.

Homerun sagde ...

Du har helt ret i den måske ikke er så god at raise UTG, men jeg havde denne session spillet meget tight, og valgte derfor at spille min hånd. Tror både der kan argumenteres for og imod, men det kan da godt være du har ret i det smarteste er at mucke preflop.

Efter at have tænkt over hånden igen, er jeg helt enig i at floppet skal spilles som du siger, og ærgrer mig over jeg ikke gjorde det, men det gør jeg næste gang i en lignende situation :)